5 Капсули на Времето

Отново си изневерих на желанието да пиша тук, но това се превърна в нещо нормално. Да не говорим и, че никой освен мен и може би 2-3 души влизат периодично тук. НО, не за това исках да говоря (респективно пиша в случая). В този пост ще става дума за музика. И то не всякаква музика, а онези песни, които са някак специални и се запечатват в умовете ни. Запечатват не само себе си, но и ценни моменти и усещания, които още с първите акорди на песента си припомняме къде с усмивка, къде не съвсем.

Тези пет песни са именно едни такива малки капсули, в които времето е спряло и си ме чака. Някои от тях логично пазят спомените ми. При други нямам идея защо са запазили точно тези спомени, но... here goes noting (:


1. Dire Straits - Sultans of Swing



Явно имам намерение да започна леко хронологично. Когато бях малка живеех в Столипеново или циганската махала. По това време не беше само циганска махала - имаше доста блокове само с българи. Ние живеехме точно в един такъв блок. Бяхме близки приятели с няколко семейства и аз, тъй като бях малка - разбирайте на 3-4, защото когато бях на 5 вече се бяхме преместили - бях обсипана с внимание. Бяха едни много хубави години, макар че по това време тати работеше на кораба по 6-8 месеца. Майка ми трябваше да ходи на работа и в същото време и да ме гледа, да ме води на детска и т.н., затова близките семейства ѝ помагаха. Имам много хубави спомени от тогава. Събирахме се често по апартаментите. Това беше все още по времето на хубавата музика. Всичките тези събирания и спомени от периода, през когато живеехме там ги свързвам с тази песен. Напомня ми на тати, на мен като малка, а и е една страхотна песен. Една от онези песни, които в днешно време за жалост вече не се срещат.

2. Cheb Khaled - Aicha



Хората, които ме познават знаят, че тази песен не е много-много в мой стил. За разлика от това пък е от онези неочаквани песни, които някак успяват да запазят част от спомените ти. Когато бях малка *отново!* имахме една червена шкодичка (май беше фаворит, но не съм сигурна). В тази шкодичка имахме само една ксетка, която където и да ходехме слушахме. Толкова много я бяхме слушали, че аз хлапетията на 5-6-7 години "знаех" (защото как мога да знам истинския текст на английски и френски?! =D) всичките песни на изуст и си ги пеех непрекъснато. Касетката беше някаква компилация с различни песни, други от които са Nana - Lonely и Mr. President - Coco Jumbo. Тази песен обаче май най-много ми се е запечатала в съзнанието и всеки път, когато я чуя си спомням за пътуванията ни със сестра ми, мама и тати към морето и вълнението и онова "еха" когато го видехме наистина за първи път това лято.

3. Avril Lavigne - My Happy Ending




Хронологично достигаме до 6-7 клас. Това пък беше времето, когато преокрих музиката и започнах да слушам хубави неща - до онзи момент слушах главно еднодневки. Тогава бяхме една групичка дечица - аз, Вики, Ели и Нони. Беше етапът със Simple Plan, Linkin Park, Avril Lavigne, лентите за ръка, черния лак и т.н. Слушахме разни такива парчета непрекъснато, пращахме си разни песни през скайп и си се кефехме. Тази песен е съхранила този период, както и четвъртъците, когато не ходехме на труд и техника, а прекарвахме двата часа седнали на едни бивши печки на 5 метра от учителската и се лигавехме. =D

BTW: Слушането на музика с повече китари и барабани, пък било то и за някакъв определен период от време е много полезно! Аз и Викито учим в езикови гимназии, Нони е в художествена, Ели е в търговска. Изводът: слушай хубава музика и ще успееш в живота =D

4. Landon Pigg - The Way It Ends



Тази песен винаги ще ми напомня за един човек. Този човек си няма представа, че го свързвам с тази песен и то по много забавен начин. Та с тази моя приятелка, която много обичам сме фенки на "Анатомията на Грей", а песента беше включена в някой от епизодите. Не си спомням тя ли ми я прати, но една зимна вечер се бяхме заговорили за сериала и песента изскочи някъде в разговора. Страшно много ми хареса. Аз съм от онези хора, които ако харесат някоя песен започват да я слушат нон-стоп докато не им омръзне (което по принцип не е нещо, което препоръчвам да се прави =D). И така Ландънчо се оказа в айпода ми. Беше може би ноември или декември, а аз бях 9 клас. Учехме първа смяна и всяка сутрин ходех с автобуса на училище. Беше тъмно, студено и гадно. Обаче пък в автобуса беше едно такова... светло и не мога да кажа, че беше приятно, защото никога не си намирах място да седна, защото беше препълнено, но беше горе-долу топло. Тъй като тръгвах рано, стигах много рано в училище. Помня, че беше може би към 7:05 и обикновено стигах първа. Другите започваха да идват след минимум десет минути. Отварях един прозорец и сядах до него, за да ме разсъни хладният въздух. По това време вече се развиделяваше и небето преливаше от тъмно синьо до оранжево. В този момент и гаргите преминаваха по пътя си към полетата. А аз се чувствах ужасно щастлива и горда със себе си, че съм имала късмета да стана свидетел на всичко това. Бяха някакви само мои моменти, които другите не разбираха. Та, тази песен някак е успяла да запечата точно тези спомени - приятелката ми [кодово име: Айляк =D], пътуването в автобусите и гледката от прозореца в училище през зимните сутрини.

5. Ed Sheeran - Little Bird



Ееееех, Ед! Открих Ed Sheeran може би през пролетта миналата година. Оттогава съм влюбена във всичките му песни. Миналата пролет беше изключителен важен да не кажа определящ момент в живота ми. Запознах се с едни малки индивиди, които ми преобърнаха представите за толкова много неща. А пък благодарение на един друг човек, който пък ми преобърна живота се запознах с тези дребните. Бях на нещо като екскурзия (поне за мен беше екскурзия, малките рисуваха - аз имах помагаческа функция) с всичките гореспоменати и беше едно от най-хубавите неща през тази година. Оттогава правим страшно много неща - дали ще са училищни, арт или просто за губене на време. Но да се върнем на връзката с Ед. Началото на лятото същата година рисувахме (този пък се чувствам по-сигурна да се сложа в това число) в Стария град. Това включваше да бъдем в градинката на Джумаята около 9-9:30. Обикновено през лятото не ставам толкова рано, но страшно много обичам летните сутрини - хладината, росата, спокойствието. Тази песен е съхранила в себе си онези сутрини, през които вървях по главната към градинката, запечатала е лиготиите ни от тези летни дни и прекрасните цветове на лятото.


Та, това са петте ми времеви капсулки ^.^ Ако някой прочете това и има желание да остави един коментар - Имаш ли такива специални за теб песни? Това е от мен за момента. Предупреждавам, че може би скоро се задава някакъв депресантски/метафоричен пост! =D От мен толкова - нека музиката бъде с вас :3

1 Response to "5 Капсули на Времето"

  1. Marina Says:

    Хей, постът и като цяло идеята са доста готини. Смятам да я открадна някой път,когато не ме мързи :Д И ... определено споделям спомените ти със Aicha ... много любима песен,иначе готини спомени и разбирам те за твоите ти моменти,когато просто се наслаждаваш на това,което виждаш :)

Публикуване на коментар